Att få din ångest under kontroll kan hjälpa dig med ditt ex

Vilken Film Ska Jag Se?
 
Spela podcast avsnitt Spelar

Idag kommer Coach Anna och jag att sätta oss ner och i grunden hantverk genom detta podcast-avsnitt, den ultimata guiden för att hantera ångest efter ett uppbrott.



  • Vi kommer att prata om hur du kan få din ångest under kontroll.
  • Varför det är så viktigt att få det under kontroll
  • På vilket sätt

Låt oss hoppa direkt in.

Hur man hanterar din ångest efter ett uppbrott







Anna:
Ja. Ja, jag tycker att det är riktigt bra. Det gäller jag tror i princip alla i vår Facebook-grupp.

Chris:
Ja. Det händer mycket ångest där. Vi har märkt att många är de kunder som vi kommer att hantera. Anna, som alltid, kom förberedd. Jag försökte komma förberedd, men hon var som, Ja, ja-

Anna:
Du kom också förberedd.

Chris:
Jag hade en sak.





Anna:
Din grej var dock guld.

Chris:
Det var ganska intressant. Men då du-

Anna:
Du borde prata om det.

Chris:
Vi kommer att prata om det i vetenskapssektionen. På tal om vetenskapssektionen kommer vi att dela upp den här episoden i tre delar. Rätt?

Anna:
Jaja.

Chris:
Vetenskap och sedan mer-

Anna:
Känslorna och sedan vad man ska göra.

Chris:
Känslor och sedan vad man ska göra.

Anna:
Ja.

Chris:
Det är ett bra sätt. Jag är så glad att jag har dig som min partner här. Eftersom jag bokstavligen tömde, var jag som, okej, efter vetenskapen, vad kommer efter vetenskapen? Jag glömde det redan. Så bra att du är här för att rädda mig.

Anna:
Vi är ett fantastiskt team, så jag är glad.

Chris:
Vi gör. Vi gör. Okej, så vetenskap.

Anna:
Vetenskap.

Chris:
Av ångest.

Vilka är dina chanser att få tillbaka din ex-pojkvän?

Anna:
Herregud.

Chris:
Nu går vi.

Anna:
Okej, du berättade för mig innan vi började om den här dramatriangeln. Jag vill höra allt om det. Berätta mer.

Chris:
Ja. Så, min fru var faktiskt ... Hon skickade den till mig och hon sa, Hej, du kanske kan använda det här. Eller naturligtvis, sa jag, Åh, ja, vad är det? Hon sa, jag vet inte, det låter bara coolt. Innan vi gjorde det här avsnittet var jag som, Åh, jag ska lära mig mer om det. Så jag tillbringade ungefär 30 minuter på att titta på YouTube-videor och läsa upp det. Det kallas Karpman Drama Triangle.

Anna:
Som Cartman från South Park?

Chris:
Nej, Karp, som Karp.

Anna:
Jag skojar.

Chris:
Jaja. Jag älskar South Park.

Anna:
Jag gör.

Chris:
Speciellt World War Craft Episode.

Anna:
Ja. Herregud.

Chris:
Det var sylt tillbaka på dagen. Nu har jag inte tittat på det i evigheter. Okej, vi går av ämnet.

Anna:
Vi går emellertid alltid av ämnet.

Chris:
Okej. Så, Karpman Drama Triangle, eller som andra människor kärleksfullt har kallat det, Triangle of Terror, är i grunden denna triangel av roller som du kan befinna dig i och inte kan komma ut ur. Ofta kan detta vara vissa roller som du tar på dig i ett förhållande. Det finns tre typer av roller. Det finns offret, det här är den typ av person som kommer att säga, Åh, allt dåligt händer mig hela tiden. De spelar ofta offret. Där finns räddaren, det här är den typ av person som kommer att komma till offret och säga, Åh, jag kommer att fixa dina problem. Och så finns det förföljaren, som är någon som kommer att skylla på andra människor för alla deras problem snarare än att ta någon form av självskuld alls.

Chris:
Vad de har funnit är att människor som är mycket oroliga eller till och med ibland mycket deprimerade verkar ha dessa roller inom den här triangeln, de kan inte komma undan den. Till exempel är en räddare en riktigt vanlig sak som jag tror att många människor i vår Facebook-grupp kan ha medkänsla med. Eftersom de ofta tänker eller träffar en kille och de sitter där och tänker, ja, jag kan vara den som löser deras problem. Jag kan fixa det här. Jag tror att jag har lite av det här, och det är nog ... Du har definitivt lite av det här för att titta på våra jobb. Vi försöker fixa trasiga relationer. Vi är räddarna. Men det som slutar hända är om du är för mycket av en räddare, du aldrig vill fixa den andras problem. Du letar alltid efter fler problem att lösa. Och verkligen, ditt jobb bör vara att ge andra människor möjlighet att lära sig att lösa sina egna problem.

Chris:
Det som händer händer ibland, antar att jag tittade på den här videon av den här killen som förklarade det. Och han sa att han hade en coachningsklient och coachingklienten ringde upp honom en dag och sa, jag vet inte om vi har något att prata om. Så jag gick ut och skapade ett problem för mig själv så att vi skulle ha något att prata om. Vilket är lite konstigt. Men i hennes sinne var det som bra, jag vill inte spendera pengar för ingenting, så jag skapade det här problemet. Hon var ett offer och hon hittade ett sätt att sätta sig själv i offret igen. Så du kan ständigt fastna, och detta fungerar för alla tre roller. Jag vet inte hur det gäller ångest, jag tyckte det bara var fascinerande.

Anna:
Jag tror att det spelar in i den här idén om en jagare och löpare. Om vi ​​lägger in de här delarna av triangeln i ... Den oroliga bindningsstilen är jagaren. Och då är löparen de undvikande bifogade stilarna, det finns två av dem, rädda och avvisande. Avvisande är mycket mer sällsynt, det fruktade är mycket vanligare. Jag är en före detta-

Chris:
Ja, vi vet allt om rädd.

Anna:
Ja. Jag är en före detta. Det är kul.

Chris:
Varför förstärker vi inte skillnaden mellan rädda undvikande bindningsstilar och avvisande undvikande bindningsstilar.

Anna:
Okej. För ERP-syften eftersom nomenklaturen varierar utanför vår grupp och mellan olika experter. Okej? Men när det gäller ERP är rädd bara din trädgårdssort som undviks. Engagemangsobber, människor som drar sig ganska lätt, de har också oroliga tendenser. Okej? Men den avvisande undvikande ... Tja, rädslor begär också känslomässig intimitet, men de är rädda och därmed rädda för att fästa sig vid någon romantiskt. Okej? De har ofta denna bakomliggande tro på att jag kommer att förstöra saker så småningom, så jag borde nog driva bort den här personen. Det är fruktansvärt undvikande i ett nötskal.

Anna:
Avvisande är en person som aktivt undviker emotionell intimitet. Vad som kommer att hända är att de kommer att framstå som mycket anslutna och bra lyssnare på utsidan, men när det gäller deras egna behov eller bildar nära känslomässiga anknytningar kommer de aktivt att undvika dem. Som en före detta avvisande undvikande, vad som skulle hända är att jag skulle komma riktigt nära människor och sedan vid något tillfälle bara skjuta bort dem och stänga dem helt. Och det skulle vara omedelbart och plötsligt och ta evighet. Det skulle vara riktigt länge. För att försöka komma igenom mig skulle jag inte göra det. Det skulle bara vara som en sluten bok. Men jag har massor av vänner. Det är de två skillnaderna.

Vilka är dina chanser att få tillbaka din ex-pojkvän?

Chris:
Okej. Vad är det mest troliga vad? När det gäller ångest.

Anna:
[ohörbart 00:06:52]. Ja. Tja, ångest är jagaren. Så det är människor som behöver den nästan konstanta valideringen. Deras kärleksspråk brukar vara bekräftande eller fysisk beröring. Allt som ... eller gåvor. Allt som valideras för dem eller bekräftar att de är älskade och att de accepteras. Och de behöver det ständigt. De tenderar också att tänka över. När du talade om dramacykeln, den där kvinnan som du nämnde som skapade dramat.

Chris:
Offret, rätt.

Anna:
Offret. Mycket, tror jag, oroliga människor kommer att spela offret. De frågar varför jag? Varför händer det här? Jag hade en coachingklient idag som tydligt var orolig. Jag är inte en terapeut, eller hur? Jag är ingen mentalvårdspersonal, jag är bara tränare. Men det var tydligt att hon var orolig eftersom hon bokstavligen sa, jag tänker. Och vad som händer i den övertänkandet är att hon helt tolkade allt som hennes ex gjorde och sa genom linsen på att han inte gillar mig. Hon insåg inte alls att hans beteende beror på att situationen där de befann sig var mycket besvärlig. Hon presenterade honom inte på lämpligt sätt för andra människor. Så han var typ av ensam. Så han kommer att dra sig tillbaka och bara vara tyst. Och hon trodde att han bara undvek henne och tyckte inte om henne alls. Och hon skapade den här historien i sitt huvud.

Chris:
Ja.

Anna:
Ja.

Chris:
Tja, det verkar vara typ av det vanliga temat du märker bland slags oroliga anknytningspersoner, är att de har dessa historier som de skapar i sina huvuden. Nästan som deras egen lilla verklighet. När själva verkligheten är lite annorlunda. Jag har märkt det mycket när jag pratar med människor i mitt eget personliga liv, såväl som att coacha människor eller titta på människor i Facebook-gruppen. Många gånger har de den där typen av mentalitet, men jag är inte säker på om det hjälper när det gäller vetenskapliga saker som all forskning som du hade gjort kommer in i

Anna:
Jag menar, jag tror att en av de studier som jag hade läst, det var ett par studier som jag ska ta upp här. Man tittade på hjärnskanningar av människor som nyligen var ur relationer. Det visade att social smärta, med andra ord den emotionella smärtan från ett uppbrott eller avslag av något slag, och fysisk smärta, delar exakt samma neurala vägar. Vad de såg i en studie är att människor som nyligen hade genomgått en upplösning, oavsett om de ville ha upplösningen, skannade hjärnan medan de tittade på bilder av sina exer och tänkte på själva upplösningen. Gissa vad som hände när de stirrade på bilderna? Den del av hjärnan som är förknippad med fysisk smärta lyser upp. Vad detta gjorde är att det framkallade känslor av socialt avslag. Det aktiverar hjärnregioner som är involverade i bokstavlig fysisk smärta, som sällan aktiveras under andra nervbildningsstudier av känslor. Så det är verkligen intressant, eller hur?

Chris:
Det är väldigt intressant.

Anna:
Tänk dig att titta på ... Tydligen titta på bilder på saker som gör dem lyckliga-

Chris:
Sociala medier, rätt.

Anna:
Ja visst? Men det inducerar skarp smärta, så vi kan se varför detta skapar denna typ av ångest. Vad det står är att social förlust bokstavligen representerar tror jag en distinkt emotionell upplevelse som är unikt förknippad med smärta. Hjärnan, som vi vet, längtar efter kärlek. Att vara förälskad tar bort locket från olika glada hormoner som dopamin och oxytocin och skapar superglada känslor. När vårt ex lämnar oss tar utbudet av dessa bra hormoner ett dyk och hjärnan släpper ut stresshormoner, såsom-

Chris:
Cortisol, höger.

Anna:
Och adrenalin.

Chris:
Ja.

Anna:
Det som är bra med dessa hormoner är att det under stressiga tider gör att vi kan reagera snabbt och effektivt på hot. Men när det gäller långvarig nöd, såsom hjärtslag, ackumuleras dessa stresshormoner bokstavligen och orsakar problem. Så, vad händer i hjärnan? Jag hoppas att du inte bryr dig om att jag nöjer mig lite mer.

Chris:
Nej, geek out.

Anna:
Okej.

Chris:
Du och jag tycker att det här är fascinerande, men alla andra vill höra känslorna. Men låt oss bara gå.

Anna:
De är som, Anna, håll käften.

Chris:
Låt oss gå ner i kaninhålet.

Vilka är dina chanser att få tillbaka din ex-pojkvän?

Anna:
Okej. Låt oss gå ner i kaninhålet, okej? Här är bokstavligen de fysiska symtomen på ett uppbrott och hur det händer. Okej? För mycket kortisol i hjärnan, så långvarig nöd, vi har en ansamling av kortisol. För mycket kortisol i hjärnan, vad gör det? Det skickar blod till de viktigaste muskelgrupperna. Vad händer då? Våra muskler spänns och vi är redo att svara på ett hot, som slagsmål eller flykt. Men utan ett verkligt behov av fysiskt svar antar jag att du bokstavligen inte kämpar mot din ex, som att slå honom eller henne i ansiktet.

Chris:
Okej, låt oss hoppas. Vi har större problem att steka.

Anna:
Jag menar ärligt talat, om du lyssnar på det här har du bara gått igenom upplösningen och du vill göra det, gör inte det. För det kommer att sätta dig i fängelse. Och det får inte ett ex tillbaka. Hur som helst, musklerna har ingen möjlighet att använda sin energi. Vad händer då? Musklerna sväller och det ger upphov till huvudvärk, en stel nacke och den hemska känslan av att ditt bröst pressas. Jag är säker på att om du kommer ihåg hjärtskäran känns det som att ditt bröst bokstavligen bryter in sig själv.

Chris:
Ja.

Anna:
Ja.

Chris:
Ja.

Anna:
Det är därför, för-

Chris:
18 år gammal, första hjärtskär, det var det värsta jag någonsin känt. Jag säger dig, min pappa var som, hej, låt oss äta någonstans. För att jag älskar att gå ut och äta. Och jag var som, F nej. Jag är inte ens hungrig.

Anna:
Du är som, nej.

Chris:
Jag känner det här inne.

Anna:
Okej, så vad sa ... Det är fantastiskt, för ... Tja, inte bra. Men det leder till nästa sak. Dina muskler kan inte ha tillräcklig blodtillförsel tack vare ackumuleringen av kortisol igen, det leder blod från matsmältningssystemet, vilket slutar orsaka aptitlöshet, diarré, jag är ledsen att jag pratar om diarré.

Chris:
Det är galet. Det är okej.

Anna:
Eller kramper.

Chris:
Det är därför jag har så många diarréproblem som barn.

Anna:
Jasså?

Chris:
För mycket hjärtskär.

Anna:
Herregud.

Chris:
Jag skojar bara. Du köpte den också, det är den största delen.

Anna:
Jag gjorde. Jag gjorde det, jag köpte det helt. Jag var som, Åh nej, stackars Chris. Vem bröt ditt hjärta så många gånger? Då är det som händer när stresshormonerna löper i hela kroppen, ditt immunsystem börjar bokstavligen kämpa, vilket ökar din sårbarhet och utsätter dig, vilket gör dig mer utsatt för sjukdom.

Chris:
COVID.

Anna:
Och buggar.

Chris:
Du blir COVID.

Anna:
Ja, COVID. Det är därför som många människor, efter en upplösning, kommer att uppleva förkylning eller influensa.

Chris:
Ja.

Anna:
Rätt?

Chris:
Ja.

Anna:
Återigen finns det denna stadiga frisättning av kortisol, vilket kommer att resultera i, gissa vad? Sömnproblem. Och det stör din förmåga att göra sunda bedömningar. Jag kommer ihåg att jag efter sömnen inte kunde sova ett tag. Jag sov bara som två, tre, fyra timmar per natt ibland.

det hemliga livet för husdjur föräldrar guide

Chris:
Ja.

Anna:
Breakups aktiverar det område av din hjärna som behandlar begär och missbruk. Jag tror att om du är medlem i vår Facebook-grupp borde du ha, eller om du har coachat med mig, har du förmodligen redan läst ett inlägg om en av våra moderatorer som bokstavligen är forskare. Hon arbetade med COVID-vaccinet för ett av de största bioteknikföretagen i världen. Hon skrev en artikel om hela vetenskapen bakom ingen kontakt och det talar verkligen om hela detta begär och missbruk som genereras som ett resultat av ångest, vilket är ett resultat av överflödet av kortisol och adrenalin i kroppen. Det är vetenskapen. Jippie.

Chris:
Ja, du vet, det är roligt, jag skrev nyligen om den gigantiska gratisguiden på webbplatsen för att få ett ex tillbaka i allmänhet. Där lägger jag in en slags vetenskapstyp. En av artiklarna som vi hade skrivit om [ohörbar 00:15:06] återhämtning kallas anatomi av ett uppbrott. Vi har mycket grafik, nästan som ett ljudsystem, du vet hur ljudsystem har alla de knapparna som du kan sätta upp och ner? Vi illustrerar typ hur alla galna kemikalier ser ut. Och det är en så intressant sak eftersom du kan se bom, den enda knappen upp är kortisol. Det var väldigt nytt för mig när du började prata. Jag gick verkligen ut när du gick igenom vetenskapen där.

Chris:
En sak som ... Jag hade faktiskt inte hört hjärnstudien som du pratade om, där de fick dem att titta på bilder och de kände den fysiska smärtan. Jag hade hört nästan en identisk studie där de studerade aspekten på begär och missbruk och de gjorde samma sak. De fick människor att gå igenom uppbrott, de fick dem att titta på bilder av sina exer och de tittade på vilken del av hjärnan som tänds. Och också, samma del av hjärnan som tänds är att kokainmissbrukare abstinenser.

Anna:
Ja. Jag menar, bokstavligen går din kropp igenom läkemedelsuttag.

Chris:
Rätt. Och det är också därför så många människor ... Jag har alltid hittat-

Anna:
Jag vill avbryta här en sekund. Det fanns faktiskt tre studier om det. Det är inte bara samma område av hjärnan som tänds för drogmissbruk, det är också samma område av hjärnan som tänds för besatthet.

Chris:
Ja. Ja. Det är vettigt. Du vet, en kokainmissbrukare skulle också vara så besatt av det.

Anna:
Så det är detsamma. Ja.

Chris:
Men det delar sig exakt in i vad jag skulle säga. Jag tycker alltid att våra kunders sökvanor är fascinerande. Eftersom de alltid bara söker på två platser. De söker på Google, vilket är den vanligaste sökningen. Och det är vettigt för att de vill behålla ... De är super besatta av att få svar på, Hur stoppar jag den smärtan jag känner? Men jag vill inte att någon ska veta att jag går igenom smärtan. Och de kommer också till YouTube. De söker på YouTube. Så det finns också en del av detta element av självavsky lite när det gäller förlägenhet om att vilja ha exer tillbaka. Hur som helst, jag tyckte bara den typen intressant.

Anna:
Tja, detta skiljer sig riktigt snyggt in i känslorna av ångest. För människor i början av 20-talet, eftersom vi har en betydande del av människor, tror jag både inom coaching och inom Facebook-gruppen, som är i början till slutet av 20-talet. Ofta kan sådana uppdelningar vara slutet på det allra viktigaste, meningsfulla vuxna förhållandet. Och även efter en upplösning som en första kärlek kan det fortfarande få dig att känna att du fastnar i den här öglan för att hitta rätt partner. Jag menar, i princip oavsett vilka uppdelningar suger, eller hur? Men uppdelningar berör många frågor samtidigt som har rötter i vetenskapen om denna ångest. Sorg, osäkerhet, självkänsla, rollidentitet, till och med sexualitet. Sorg och ångest kan uppgå till känslor av panik och besatthet och depression.

Anna:
Så en person med tvångsmässiga eller tvångsmässiga tvångstendenser kan plötsligt känna behov av att oavbrutet kontrollera sina exs sociala medier. Och en mer deprimerad person kan bara sluta idissla eller bara tänka mycket och bara välta sig i en grop av förtvivlan och självtvivel. Men-

Chris:
Som-

Anna:
Varsågod.

Chris:
Som jag antar går till det offret som en del av triangeln.

Anna:
Ja, det där offret. Tillbaka till din dramatriangel.

Chris:
Ja visst. Där går vi. Hitta anslutningarna.

Anna:
Där är du. Ångest är mycket mer än bara oroande. Forskning visar att ångest uppstår som en del av nöd och trauma. Som du pratade om i dramatriangeln, vad mer kan ångest inkludera? Återigen är det inte bara oro, det är påträngande tankar, det är sömnproblem, det är svårigheter att koncentrera sig, det är känslor av panik eller framtidens pessimism, det är bokstavligen rastlöshet, det är racingtankar eller besatthet, det kan vara fixering. Illamående, upprepande beteenden, kontroll av sociala medier, granskning av alla texter som du någonsin skickat varandra eller lyssnat på alla röstmeddelanden eller läst alla mejl. Jag har gjort alla dessa saker tidigare i uppdelningar.

Chris:
Ja. Jag kommer ihåg texten, jag kommer ihåg att jag gjorde det. Du tittar och katalogiserar alla texter. Det är då du vet att du-

Anna:
Det är då du vet att du fick det dåligt. Och du pratar om det med vänner och familj, även främlingar. Jag kommer ihåg att jag en gång talade om ett uppbrott av mig med en främling, någon slumpmässig kille. Och han var precis som, okej, kan jag få ditt nummer?

Chris:
Han var väldigt ... Han var ute efter en sak, och det var inte för att hjälpa dig.

Anna:
Ja. Det var för att hjälpa sig själv, för mig. Och svaret på det var: Nej, du kan inte ha mitt nummer.

Chris:
Du sa det så perfekt, som serietidningen ... Du sa det så perfekt.

Anna:
AW tack.

Chris:
Förlåt.

Anna:
Mitt liv är roligt.

Chris:
Jag tycker att det är jättebra. Jag tycker att ditt liv är fantastiskt.

Anna:
Jag har många roliga historier. Men totalt sett känner vi oss helt konsumerade vad som händer eller inte händer. Men saken är att jag tror att alla som tittar på detta måste förstå, det är 100% naturligt att känna sig orolig och att känna denna nivå av ångest du kan ha om hela processen med ett uppbrott, försöker återhämta sig från ett uppbrott och till och med funderar på att få tillbaka ett ex. Och det är okej att vilja ha en ex tillbaka. Jag tror också att jag söker omedelbar befrielse från oroande tankar och känslor, det är därför vi har familj och vänner som säger, Åh, gå bara direkt med en gång. Eller sluta tänka på ditt ex. Eller gå bara vidare. Jag vill att du ska förstå att denna ångest du känner faktiskt är en riktigt bra tid att självreflektera och verkligen ta hand om din egen mentala hälsa. Tyvärr kommer alla troligtvis att gå igenom minst en eller två uppdelningar. Du vill vara bättre förberedd för nästa gång det händer. Hur som helst.

Chris:
Nåväl, ångest- och känsleaspekten, en sak som jag definitivt skulle säga att vi märker mycket på Facebook-gruppen är att människor inte ... De tillåter att den typen av ångest kontrollerar sina handlingar. Därför kommer vi många gånger att berätta för folk att läsa Calming the Emotional Storm eller To Gain Emotional Control. Eftersom vi märker att det verkar ha en enorm inverkan på att förbättra samtal med exerna, men också bara förbättra din livskvalitet. Eftersom det är ganska eländigt när du är orolig hela tiden eller deprimerad hela tiden eller besatt och kontrollerar din telefon för att se om han har lagt upp något eller att hon har lagt upp något. Och herregud, tänk om det fanns någon ny? Och sedan plågar det ...

Anna:
Din dag, din natt. Jag menar, du tänker bara, Åh ... Detta är, jag tycker att det är intressant, vi måste också prata om människor som har ångest redan innan en upplösning inträffar eller som har en ångeststörning. Jag läste lite om detta. Personer med ångest eller befintlig ångestsyndrom, relationer kan kännas riktigt läskiga. För att komma in i ett förhållande kan de ofta tänka på så många anledningar till varför förhållandet inte fungerar, varför de inte borde vara i ett förhållande, varför ensamhet är bättre. De tänker på allt och måste arbeta riktigt hårt för att skydda sig mot denna berättelse om detta förhållande kommer inte att fungera.

Anna:
För dem, för människor som är naturligt oroliga så här, är det ett stort steg att vara i ett förhållande. De citerar ofta förtroendeproblem eller dåliga upplevelser. Så när en person med dålig ångest äntligen gör det, baserat på min coachingupplevelse, har jag upptäckt att det redan finns så mycket de har känslomässigt och mentalt investerat i sitt ex och utsikterna till en framtid, att när det faller sönder, vet inte vad jag ska göra. Förstå bara att om du bryter med någon eller om det finns en störning, så är det inte bara ett uppbrott. Eller om du har en nära eller kära eller en vän som går igenom ett uppbrott och de upplever ångest.

Anna:
Du måste förstå, det här är inte bara, citat uncitationstecken, en upplösning. Det är inte bara att lära sig att gå igenom rörelserna utan någon. Det finns bokstavligen ett helt ... Ett mentalt krig som de måste kämpa bara för att komma igenom detta. Jag tycker att det är anmärkningsvärt. Vi kan inte bara borsta det åt sidan, du oroar dig bara för mycket. Eller, du tänker över. Nej, du måste verkligen vara uppmärksam. Och om du har en vän som går igenom något sådant och de är oroliga, måste du verkligen stödja deras process.

Chris:
Det går typ av den mentala hälsoaspekten. Mental hälsa är typ av den elefanten som ingen någonsin vill prata om. Samhället sveper det ofta under mattan, de har inte riktigt ett bra sätt eller det perfekta sättet. Det här är faktiskt något som vi upplever när vi tyvärr fick självmordsförsök eller hot om självmord i Facebook-gruppen. Och vi är som, okej. En av ... Jag kan inte komma ihåg om det var en moderator eller inte, de ringde själva hjälplinjen och det var som en 50 minuters väntan eller något, vilket visar hur underbemannade just dessa människor är. Men visar också hur samhället inte har specifika bra metoder för att hantera mycket svåra situationer.

Chris:
Medan jag säger att någon som hanterar ångest till den punkt där de har det mentala kriget inte är självmord, antyder jag definitivt inte det. Det jag säger är många gånger vi som inte har dessa ångestproblem tittar på någon och vi har inget sätt att empati med dem. Vi har inget sätt ... Det finns denna gigantiska koppling. Och det är viktigt för dig att respektera det. Jag är bara lite piggy backar upp av vad Anna säger, jag minns att det var en gång på college, vi var på ... det var som en extra kredituppdrag att gå till ett museum och göra något. Jag kommer inte ihåg exakt. Men det var en tjej där som jag tyckte om. Och jag minns att hon fick en panikattack. Och jag var som, jag vet inte ens vad jag ska göra. Först trodde jag att hon skämtade. För att det var som något du skulle se i filmerna. Jag hade aldrig sett någon få en panikattack förut. Men när jag insåg att det var riktigt, var det som om jag kom ihåg att jag tittade omkring och folk bara gick. De försökte inte ens erkänna det.

Anna:
Vad?

Chris:
De var precis som, jag vill inte beröra det eller hantera det problemet.

Anna:
Var de så obekväma av hennes attack?

Chris:
Jag tror det.

Anna:
Hennes panik?

Chris:
Jag menar, det var offentligt. Och jag minns att hon var precis som att andas och det var precis som alla började stirra. Jag antar att det jag tog från det var att titta på dessa bitar av S-H-I-T. Ingen är ens villig att hjälpa till. Så det var jag som var villig att hjälpa. Och jag blev ganska bra vänner med flickan. Sammantaget är min sak om du lyssnar på det här för en vän eller om du har en vän som har panikattacker eller svår ångest innan de har ett förhållande, måste vi ge den personen lite mer av en fördel med tvivel. Och ofta ... Jag är faktiskt så ivrig att få din åsikt om detta, Anna. Många gånger tror jag att människor har vissa åsikter om saker som de inte har några erfarenheter av.

Chris:
Till exempel att vinna en ex tillbaka, vill ha en ex tillbaka. Jag tror att det allmänna samförståndet bland de flesta offentliga är: Åh, varför skulle du någonsin vilja få tillbaka ett ex? Tills den personen går igenom ett uppehåll och hanterar dessa ångestproblem och sedan vill de ha tillbaka sitt ex. Och sedan sätter den typen i perspektiv för dem.

Anna:
Jag har en väldigt specifik syn på det, vilket ärligt talat, jag kände också på samma sätt. Men jag har gått igenom nog och ångest och depression är inte bara att vara ledsen och oroa mig mycket. Det är mycket djupare än så. När en upplösning inträffar spelar det ingen roll om du var varandras pojkvän och flickvän eller om du var gift. En upplösning är en upplösning och det är förlust. Och ingen har någon rätt att berätta för dig hur du kan sörja den förlust du upplever. Okej? Så du tar så lång tid du vill. Och om människor inte tålmodig med dig om det, måste du hitta känslomässiga resurser som kommer att stödja dig. Till exempel ERP Facebook-gruppen, en terapeut, till och med ... alla slags saker.

Chris:
Du berättade för mig något super fascinerande som exakt går in i vad vi pratar om här. Du läser en bok som heter Modet som inte gillar. Och där inne har de det här väldigt intressanta konceptet om en person som gillar dig och de två personer som hatar dig och sedan alla människor som är likgiltiga. Men jag antar att den takeaway du tog eller takeawayen av boken är att du måste omge dig med de människor som helt naturligt kommer att gilla dig.

Anna:
Ja, vem kommer naturligtvis att gilla dig. De är ditt folk. Och det spelar ingen roll om det är en person eller 10 miljoner. Du behöver bara minst en. Och för varje person som inte verkar stödja dig, spendera mindre tid på att fixa varför de inte stöder dig och leta upp människor som kommer att göra det.

Chris:
Igår köpte jag den här YouTube-kursen för att försöka lära mig hur man bättre växer YouTube-kanalen. Jag tittade, det är den här killen som har ungefär tre miljoner prenumeranter. Och han berättade den här historien om hur när han först började var han som den här stövelbandet. Han hade precis börjat och han svarade på varje kommentar, det påminde mig om mig när jag startade Ex-Boyfriend Recovery och svarade på alla kommentarer och allt. Och sedan var det den här kommentaren som han fick och det var som att den här personen bara sa något supertydligt för honom. Han sa att det förstörde hela dagen, till den punkt där han inte kunde avsluta jobbet den dagen och han funderade på kommentaren och var som, Hur ska jag svara på det här? Jag måste svara med något supervittigt.

Chris:
Han svarade, han var inte oförskämd eller något tillbaka. Men sedan hörde han tillbaka från killen som lämnade den genomsnittliga kommentaren som tio timmar senare eller något. Och killen sa: Titta, jag såg all framgång med din YouTube-kanal, jag är verkligen väldigt ledsen att jag sa vad jag sa. Jag var full i går kväll, jag såg hur framgångsrik du har varit, det fick mig att må dåligt att jag inte var så framgångsrik och vi är i samma ålder. Jag tog ut det på dig, det är inte rätt sak, jag måste bli bättre. Så många gånger, människor som inte gillar dig, handlar det mer om dem än om dig.

Anna:
Det handlar nästan alltid om den andra personen. På samma sätt som spöken och fusk handlar det sällan om personen som är spökt eller lurad, eller till och med personen som är mottagaren av den hatfulla kommentaren. Jag får massor av hatfulla kommentarer hela tiden. I mitt verkliga liv och-

Chris:
Jag med.

Anna:
Ja. Och det suger. Gillar jag det? Nej. Bryr jag mig? Jag försöker bry mig mycket mindre än tidigare.

Chris:
Jag tränar alltid bara att tänka för varje hatare eller människor som säger något riktigt dåligt, det finns som 15 personer som verkligen tycker om eller gillar det du gör, de säger bara ingenting.

Anna:
Ja. Ja. Jag menar, de människor som är-

Chris:
Det är nog inte sant, men det är min huvudkanon.

Anna:
Nej, om vi tänker på den boken, modet som inte gillar, borde vi verkligen spela för den person som älskar oss och de sju personer som är neutrala eller positiva gentemot oss. Jag menar, det är åtta personer. Vem bryr sig om de två hatarna?

Chris:
Det finns ett citat som dyker upp med det modet som inte gillar, det vill säga, du kan inte säga någonting värt att säga om du inte förolämpar någon. Jag har upptäckt att det är sant. Många gånger gillar folk inte ... Facebook är verkligen ... Av någon anledning försökte jag Facebook-annonser en gång och jag har inte testat det sedan dess. Men jag minns kommentarerna när du bara skickar ut en annons till en allmän publik som inte nödvändigtvis försöker få tillbaka ett ex, men de går igenom ett uppbrott. Deras svar är som: Varför skulle du någonsin vilja ha den biten av S-H-I-T tillbaka? De säger alla dessa riktigt arga saker. Människor är bara snällt ibland.

varför vill min ex pojkvän fortfarande ligga med mig

Anna:
Det är deras erfarenhet. Vi hjälper människor att få tillbaka många exer. Och jag vet i coaching-

Chris:
Jag vet att Anna är fantastisk på det. Jag var faktiskt tvungen att gå igenom ... Jag skriver om Är ditt ex fortfarande bryr sig om dig? Gilla, hur förstår du det?

Anna:
Åh, ja.

Chris:
Och jag tittade igenom ... Så jag skrev bara in framgångshistorier i Facebook-gruppen. Och det var som, jag tränar med Anna, jag tränar med Anna, jag tränar med Anna, jag tränar med Anna, jag tränar med Anna, jag tränar med Anna. Jag är som var där jag tränade med Chris eller Chris hjälpte mig? Nej. Jag tränar med Anna, tränar med Anna, tränar med Anna.

Anna:
All min coaching framgång är-

Chris:
Tränare med Jen.

Anna:
Ja. Men all min coachingframgång möjliggörs på grund av dig, Chris.

Chris:
Åh håll käften.

Anna:
Ärligt.

Chris:
Du är så fantastisk.

Anna:
Det är sant. Det är dock sant, du är fantastisk.

Chris:
Poängen jag försöker göra är faktiskt att du är fantastisk och att du vet vad du pratar om.

Anna:
Tack. Jag vet vad jag pratar om. Men ärligt talat skulle min existens som tränare inte vara här om det inte var för dig. Det är sanningen.

Chris:
Tack. Jag tar komplimangen och bevakar den med mitt liv.

Anna:
Du är fantastisk, du är fantastisk. Titta på vårt ömsesidiga beundringssamhälle. Människor kommer att vara som, varför lyssnar jag på det här nu?

Chris:
Ja. Ja, det här handlar inte om ångest, det handlar om framgångshistorier.

Anna:
Tja nej, jag menar, jag tror att med ERP Facebook-gruppen behöver det inte vara ERP Facebook-gruppen. Jag kan vara vilken supportgrupp som helst. Du behöver inte komma till vårt, även om vårt är riktigt bra. Och ärligt talat kommer du inte att hitta någon grupp som är lika bra som vår, bara utan händer eftersom vi bara är så robusta.

Chris:
Vi är definitivt opartiska människor, förresten. Vi är mycket opartiska om detta.

Anna:
Tja, jag tittar ständigt på olika uppdelningsgrupper.

Chris:
Det är jag inte. Jag vill inte. Ja, det borde jag nog.

Anna:
Jag kikar in. För att jag gillar att jämföra. Jag är en tidigare PR-chef, så jag vill veta. Jag vill veta hur vårt konkurrenskraftiga landskap är. Och det finns några ganska bra grupper, men ärligt talat är vår bokstavligen den bästa. Allt som jag tror att vi inte gör så bra ... så bra, tyvärr, jag måste använda rätt grammatik. Allt jag inte tror att vi gör lika bra med, jag pratar med dig om det.

Chris:
Och sedan försöker vi göra det.

Anna:
Ja, och vi försöker göra det.

Chris:
Vi måste-

Anna:
Men du märker, jag har inte pratat med dig om att förbättra gruppen på något sätt nyligen.

Chris:
Tja, jag har alltid drivit under okunnighet är lycka till mentalitet.

Anna:
Herregud. Så galet.

Chris:
Livet fungerar lite bättre för mig på det sättet. Speciellt när det gäller att titta på konkurrenter. Men då blir jag bara, varför rankar Google den här artikeln över min artikel? Min artikel har 25 000 ord och jag lägger en hel del ... Den här har annonser klistrade överallt och tar 50 sekunder att ladda.

Anna:
Jag vet att våra coachningstjänster är de bästa.

Chris:
Vi har fantastiska coachningstjänster. Och det är också en opartisk kontakt för alla som lyssnar.

Anna:
Jag menar, jag tror att våra siffror talar för sig själva. Det faktum att de är riktigt bra.

Chris:
Vi fick en riktigt bra framgång. Jag är super ... Jag tror att det är det jag är mest stolt över. Eftersom jag alltid ville ha något att visa människor som, se, vi har ett brett utbud av framgångshistorier. Jag arbetar med att skapa en sida för webbplatsen som bara är denna gigantiska ansamling av framgångshistorier, boom, boom, boom. Arbetar fortfarande med det dock.

Anna:
Jag är dock glad att se det.

Chris:
Ja. Hur som helst, vad gör du? Vi är typ av vad du ska göra i ångest om du har att göra med ångest, självklart gå till vår Facebook-grupp eller gå till en Facebook-grupp eller supportgrupp. Vad annars?

Anna:
Jag tror att en av de första sakerna uppenbarligen är att samla de känslomässiga resurserna runt dig och verkligen ta dig tid ärligt att rekonstruera dig själv först. Eftersom en, det uppenbarligen hjälper till att minska ångest efter ett uppbrott. Men det hjälper dig också att bli ditt bästa jag. Och det är att bli ditt bästa jag, att förstå vem du är utanför förhållandet är faktiskt det som lockar exer tillbaka. Att vara ditt starkaste jag oberoende av det förhållandet är attraktivt inte bara för ditt ex utan för flera personer. Och vad du kan hitta är att en del av attraktionen i ditt förhållande före upplösningen var det faktum att ni båda kanske inte existerade som era bästa jag. Så när du blir ditt bästa själv-

Chris:
Jag närmar mig alltid det med att du blev lite självbelåten i ett förhållande.

Anna:
Ja.

Chris:
Men jag kan definitivt verifiera vad hon säger. När jag intervjuar framgångshistorier försöker jag alltid göra det till en punkt att undersöka och se, Hej, gjorde du verkligen något speciellt? Och en sak som vi har märkt konsekvent är att många av dem har kommit så känslomässigt att de är tillräckligt säkra även om de inte får tillbaka sina exer. Så de kommer in i processen och tänker, jag vill att mitt ex ska vara mer än någonting. Ofta drivs av dessa oroliga tendenser. Och sedan någonstans i arbetet med oss ​​övergår de typ till var de är, vet du vad? Det är okej om jag inte får tillbaka dem. Och den mentaliteten tycker jag är nyckeln innan du ens börjar prata med dem igen. Det är typ av vad du antyder.

Anna:
Rätt. Ja. Jag menar, jag gick igenom denna process två gånger för att få tillbaka exer.

Chris:
Och har du båda tillbaka?

Anna:
Båda tillbaka.

Chris:
Och jag tror att du har

Anna:
Jag är gift.

Chris:
Ja.

Anna:
Ja.

Chris:
Det är jag också. Vill du tävla?

Anna:
Ja, det är du också. Se på dig. Titta på att vi alla är gifta efter att ha gått igenom uppbrott. Men saken är, tror jag, i en upplösning lär du dig om dig själv. Du hittar sätt att sänka dina stressnivåer, du kultiverar hobbyer, du kultiverar dina vänskap. Det här är en tid att fördjupa dig i något annat än att förbli på dina tidigare relationer eftersom det hjälper dig att se en framtid med eller utan ditt ex: s engagemang. Ofta får jag kunder som kommer att säga: Mina vänner säger till mig att gå ut, ha kul eller träffa datum. Och de frågar mig alltid, borde jag? Och mitt svar är en fråga, vilken är du redo att göra det? Gör det bara om du vill och om du känner dig redo. Aldrig träffa bara för att någon säger att du ska göra det. Du måste ge dig själv rätt tid att sörja.

Anna:
Jag är riktigt seriös om detta. Jag menar att förlust är en viktig sak. Du kan inte bara borsta det under mattan. Så, någon säger att du bara ska gå vidare, speciellt om det är sex månader eller mindre efter en upplösning, matar du en massa tjur. Rätt?

Chris:
Ja.

Anna:
Ja. Jag menar att ångest kan göra dig riktigt sårbar. Så du måste ta dig tid att reflektera. Och det är särskilt grovt om du lider av en kronisk psykisk sjukdom eller har psykiska problem. Eftersom den traumatiska stressen vid ett uppbrott kan kännas överväldigande eller till och med försvagande. Jag kan inte berätta om antalet klienter som jag har, som har någon form av ångest eller lider av depression. Det bästa är verkligen att få professionellt stöd för att hantera dina psykiska problem för att förhindra traumatisk eller varaktig traumatisk stress och din ångestsyndrom från att ta över ditt liv.

Anna:
Även om du inte tidigare diagnostiserades tror jag med en kronisk psykisk sjukdom, det är fortfarande helt möjligt och helt giltigt för dig att känna dig orolig och ledsen och orolig efter ett uppbrott. Jag tycker verkligen att det är en bra tid att söka hjälp från en terapeut eller en rådgivare. För mig är det att samla stödresurser runt dig, förstå hur ditt liv är utanför ett förhållande. Och ärligt talat, öva tacksamhet. För när du går igenom ett uppbrott har du dessa överväldigande känslor av förlust och hjärtesorg. Tack vare alla stresshormoner och vetenskapen om ångest kommer du att ha tunnelsyn och bara se negativiteten i det som händer i din situation.

Anna:
Det hjälper till ... Jag vet att det låter lite hippy-dippy, men istället för att fokusera på upplösningen eller upplevelsens ångest, omdirigera din energi till att uppskatta vad du har. Det är en av de största sakerna. Även om det är litet, eller hur? Liksom mat åt jag en riktigt bra burger idag. Eller för mig hade jag idag en riktigt bra vegansk brownie, som jag inte ens trodde skulle smaka rätt. Jag trodde att det skulle smaka som bajs och det var faktiskt super läcker. Så jag är tacksam för det idag. Jippie.

Chris:
Verkligen?

Anna:
Ja. Jag trodde att det bara skulle vara hemskt.

Chris:
Allt jag kan tänka på när du sa att tacksamhet var, har du någonsin sett ... Jag vet att du är i någon anime. Rätt? Lite anime, eller hur?

Anna:
Ja. Ja.

Chris:
Har du någonsin sett anime Hunter X Hunter?

Anna:
Ja.

Chris:
De 10.000 stansarna av tacksamhet? Jag älskar det. Det är som min favorit någonsin.

Anna:
Kolla på oss-

Chris:
Jag kommer att titta på det hela tiden. Det är vad det påminner mig om.

Anna:
Alla som tittar på den här videon eller lyssnar på podcasten ja, ni måste titta på den anime.

Chris:
Ja, där går du. Det är ... Men ja. Jag menar, det enda jag tänker lägga till är att jag tror att många gånger människor som övervinns av ångest har ett stort problem med strukturen. Och ibland är lite struktur bra. Så många gånger ser du att Anna eller jag rekommenderar den här saken som vi kallar den heliga treenigheten, som är typ av hälsa, rikedom, relationer. Och försöker göra saker för att maximera de områden i ditt liv ute. Det i och för sig, bara att få lite fart, få snökulan att rulla nerför backen, kan hjälpa till, på toppen av 10 000 slag av tacksamhet om dagen. Utöver alla andra vackra saker, de emotionella stödresurserna och alla de saker som Anna sa. Jag tycker att det är ganska bra. Jag menar, om du vill ha mer, gissa vad? Anna är tillgänglig för coachning.

Anna:
Jag är. Tja, faktiskt inte den här veckan och nästa vecka eftersom jag redan är full.

Chris:
Ja, ledsen för det.

Anna:
Förlåt.

Chris:
Men om några veckor.

Anna:
Ja, om några veckor. Jag har tillgänglighet tredje veckan i mars och fjärde veckan i mars.

Chris:
Bom. Varsågod. Bli Medlem.

Anna:
Vi kommer att ha mycket kul. Vad som hamnar ... Det är väldigt intressant, jag vet inte vad som händer hos människorna som du tränar eller med Tyler, men ofta verkar min session börja med mycket tårar och sorg. Och då, oavsett anledning, skrattar vi i slutet av det. Jag vet inte vad som händer. Kanske upplever jag berg och dalbana av känslor med mina kunder.

Chris:
När jag skulle coacha skulle ingen någonsin gråta framför mig.

Anna:
Vad?

Chris:
Jag vet inte varför, jag tror att det är för att jag är en kille. Jag tror att det beror på-

Anna:
Du tror det?

Chris:
... de är rädda. Ja, jag tror ... Männen var mycket mer öppna än kvinnorna, tror jag. Och jag tror att det beror på att de är bevakade och att vissa aspekter av relationer kan vara lite pinsamma att få fram. Och de känner sig förmodligen bara bekvämare med dig.

Anna:
Jag tror att jag avger äldre syster eller mammas vibbar, ärligt talat.

Chris:
Jag tror att det är mer av äldre syster. Någon som du känner kommer att vara i ditt hörn hela tiden, ta dig under vingen, skydda dig, få resultat.

Anna:
Ja. Jag kommer att sparka rumpa på dina vägnar.

Chris:
Varsågod.

Anna:
Jag kommer inte att tända någon bokstavligen, men jag kommer att göra mitt bästa för att mentalt föreställa mig någon i brand för dig.

Chris:
Där du. Rätt. Anna är bäst.

Anna:
Du är alltför. Det är därför vi är vänner.

Chris:
Jag älskar att göra dessa poddsändningar med dig.

Anna:
Gör du?

Chris:
Det är så intressant.

Anna:
Jag gillar dem också. Jag älskar dem.

Chris:
Den vi gjorde, och de får inte så många visningar tror jag på YouTube bara på grund av naturen. Människor på YouTube brukar gilla 10, 15 minuters videor. Men på podcasten får de tusentals lyssningar, folk går bara runt.

Anna:
Verkligen?

Chris:
Ja. Jag vet inte om jag sa det till dig.

Anna:
Herregud, nej jag visste inte.

Chris:
Jaja. Det är folk som lyssnar på dig hela tiden, Anna.

Anna:
Herregud.

Chris:
Men det häftiga är den podcast som vi gjorde på ilsken och vad du ska göra om ditt ex är arg på dig.

Anna:
Aggression?

Chris:
Ja. Det var ett riktigt bra avsnitt. Jag minns att jag tänkte, det här avsnittet går riktigt bra. Och jag kommer ihåg att jag fick feedback från personer i Facebook-gruppen och sedan sa människor ibland i YouTube-kommentarer eller på webbplatsens kommentarer: Wow, det här har jag aldrig hört förut. Och jag fick lite vibbar om det här avsnittet på samma sätt. Så jag hoppas att samma sak händer här.

Anna:
Det är när vi tillhandahåller riktigt innehåll som är till hjälp.

Chris:
Det är sant.

Anna:
Vi säger inte bara så här hanterar du din ångest. Vi pratar om vetenskapen om det och vår egen erfarenhet av det.

Chris:
Ja. Och också, då och då kommer jag av spåret och börjar prata om anime eller World of Warcraft eller löjliga grejer.

Anna:
Men saken är att jag går direkt dit med dig.

Chris:
Jag vet. Ibland är det du som leder mig ner på den vilse vägen.

Anna:
Jag vet. Okej, nu när vi pratar är vi lite borta från ämnet, men jag måste säga dig, jag vet inte vad det är, men jag har sett många TikToks nyligen som har visat att Giles är riktigt attraktiv.

Chris:
Har du hört talas om ... Giles är attraktiv man. Jag menar, jag är rak, men Giles är-

Anna:
Men jag menar, när du först tittar på Buffy, när du är mycket yngre, gör jag inte ... jag menar-

Chris:
Du ser honom inte så.

Anna:
Rätt. Du ser honom inte så. Men nu-

Chris:
Förutom att Willow gillade honom. Hon hade alltid en förälskelse på honom. Hon är gay, hon hade en förälskelse på honom. Jag säger dig, man.

Anna:
Men ärligt talat, nu när jag är äldre såg jag lite mer Buffy och på grund av dessa TikToks såg jag ut, herregud, Giles var super het. Varför såg jag det aldrig? Herregud.

Chris:
Det beror på att Spike var där. Jag lyssnade på en intervju av James Marsters, sa han ... Men har du hört talas om kontroversen och allt med Josh Whedon-

Anna:
Vilken? Åh, ja. Han är inte riktigt feminist och bara allt detta.

Chris:
Jag visste det redan. Men jag gillar verkligen ... Jag kan fortfarande inte ta bort min kärlek till Buffy. Jag håller fast vid det.

Anna:
Ja. Jag menar, jag kommer alltid att älska Buffy och Angel och Firefly.

Chris:
Firefly är bäst. Jag har alltid tänkt på den scenen där Giles ... Jag vet inte om du kommer ihåg det, men han sjunger. Det är en säsong fyra scen. Han är på gitarren och sjunger Behind Blue Eyes eller så kommer jag inte ihåg namnet på låten. Men det var scenen där jag var, Man, Giles är ganska suave. Han är ganska fantastisk.

Anna:
Rätt. Jag är som, herregud. Jag menar, han var tvungen att vara attraktiv. Men nu, i mina 46 år, ser jag på honom som om Giles verkligen har det på gång.

Chris:
Jag menar att han är gjutna av en brittisk skådespelare som ser ganska bra ut i sig själv. Men jag kommer alltid att vara Spike-fan, oavsett vad.

Anna:
Spike är min favorit. Ja.

Chris:
Min favorit Spike-scen är den där han försöker lista ut hur man ... Spoilers, förresten. Han försöker lista ut hur man slår på Buffy och han använder den här skyltdockan. Han tränar på skyltdockan och han blir arg på skyltdockan och sparkar över skyltdockan. Han andas bara slags och han tar upp den igen och han börjar igen. Det är min favorit Spike-scen någonsin. För att han bara är galen.

Anna:
Han är. Spike, han var min favorit.

Chris:
Hur som helst, se vad du gjorde mot mig. Skäms på dig. Du vet också vad du gjorde.

Anna:
Vad? Ja det gjorde jag. Jag visste.

Chris:
Låt oss ringa för coaching nu.

Anna:
Åh.

Chris:
Om du vill coacha med Anna ...

Anna:
Tränar med mig. Vi kommer att ha så kul. Och du kan också gråta med mig, det är bra.

Chris:
Det är ett säkert utrymme. Titta i beskrivningen nedan, vi kommer att ha en länk där, så att du kan se på ... Jag satte ihop en ganska cool videopresentation av coachingteamet och referenser och vad vi kan göra för dig. Och vi fick det att se coolt ut och snyggt. Naturligtvis när jag menar mig menar jag min videoredigerare eftersom jag inte ens vet hur man redigerar någonting.

Anna:
Du är så rolig.

Chris:
Och ropa ut till Johan, som är vår videoredigerare. Han blev precis förlovad.

Anna:
Vad? Grattis, Johan.

Chris:
Bra för honom. Ja. Johan, ja.

Anna:
När är hans bröllop?

Chris:
25 september, det är min frus födelsedag. Och jag sa, herregud, det är tänkt att vara.

Anna:
Han är på Filippinerna, eller hur?

Chris:
Ja, Philippino, ja. Och hans flickvänner också på Philippino, jag antar att förlovade nu.

Anna:
Det kommer att vara-

Chris:
De bodde på olika öar.

Anna:
Vad egentligen? Vilken ö bodde han på? Vet du?

Chris:
Jag har ingen aning. Ingen aning. Visar dig hur mycket-

Anna:
Det finns ungefär 7000 öar.

Chris:
Ja. Tack för att du fick mig ur det. Men tydligen gick han dit för att föreslå för henne. Men jag pressade alltid på honom. Jag var som, hej, ska du föreslå för henne? Han hade sagt till mig att jag har ringen. Och han visade mig ringen. Och jag var som, ja, föreslå för henne. Han är som, jag väntar på rätt ögonblick. Slutligen gjorde han det.

Anna:
Det är så sött. Titta på dig, föra samman människor.

Chris:
Det är också skrämmande för mig, jag hatar att göra det här om mig, men jag är som, Oh skit, nu måste jag stödja honom. Jag betalar hans lön. Så jag är som att jag verkligen måste få den här YouTube-saken att fungera.

Anna:
Vad händer när de får barn?

Chris:
Ja, ja, [cider 00:49:51] klan.

Anna:
Ja, där går du.

Chris:
Det är mitt sätt att få en gratis videoredigerare. Vi är som, Hej, vi adopterar dig, kom och bo med oss.

Anna:
Det skulle vara bra.

Chris:
Ja, men grattis Johan, vår videoredigerare.

Anna:
Ja, grattis.

Chris:
Om du inte vet, det är han som har gjort alla de nya häftiga miniatyrbilderna, han har gjort alla riktigt snuskiga ... Allt som ser bra ut på vår kanal är inte jag. Om du vill se hur min YouTube-redigering var, gå tillbaka till den allra första videon jag någonsin gjorde och det visar dig hur mycket jag har redigerat. Det är hemskt.

Anna:
Herregud. Men det är så mycket bättre än jag. Jag skulle inte ens veta. Det skulle bara vara detta kontinuerliga tag som jag hoppas till godhet att det bara skulle vara bra.

Chris:
Det var.

Anna:
Är det vad det var?

Chris:
Det var. Jag hade ... Ja, du borde titta på det. Det är jätteroligt. Jag var som, okej, jag ska gå i en kostym, jag måste vara i en kostym. Det är så dumt.

guide för raiders of the lost ark föräldrar

Anna:
Jag måste vara i kostym.

Chris:
Ja. Och rådet är föråldrat. Så jag är som ... jag lyssnade tillbaka igår på några av de gamla eftersom jag gjorde om några av bakom kulisserna SEO-inställningar. Och jag var som, Gud, det här är hemskt. Det är fel, det är fel, det är fel.

Anna:
Jag är säker på att det var bra.

Chris:
Nej, nej, nej rådet var bara så minimalt, det skulle inte ... Men vad som helst. Vi ska bara-

Anna:
Ja, du mår bra.

Chris:
Ja. Hur som helst, om du vill coacha med Anna, gå och titta i beskrivningen nedan.

Anna:
Ja, tränare med mig. Jag gillar coaching. Jag gillar att prata med människor. För att du vet spenderar jag så mycket av min tid som en mänsklig miniräknare att jag älskar att coacha. Det får mig bara att känna mig som en människa igen.

Chris:
Tja, där går du. Anna har just medgett för oss att hon är en robot, AI.

Anna:
Ja, låt mig inte stanna som robot hela mitt liv. Snälla coacha med mig. Du räddar mig.

Chris:
Varsågod. Titta bara i beskrivningen nedan om du vill ha det. Om du lyssnar på denna podcast, gå bara in på coachningssidan på webbplatsen, Ex-Boyfriend Recovery eller Ex-Girlfriend Recovery, om du råkar vara en man som lyssnar på ångestaspekten.

Anna:
Ja. Vi kommer fortfarande att ha mycket kul, man eller kvinna.

Chris:
Och du kan också gråta om du är en man. Oroa dig inte. Anna är okej.

Anna:
Vet du vad? Jag hade en man som grät till mig idag under vår session.

Chris:
Aldrig.

Anna:
Ja.

Chris:
Vad är det för fel? Varför kommer de inte att gråta med mig?

Anna:
Jag tror att jag bara ... Jag vet inte. Jag kanske gör det okej att gråta. Jag menar, uppbrytningar är riktigt tuffa. Hur kan du inte gråta?

Chris:
Ja jag antar det. Kanske avger jag den känslan av, Sluta gråta, vi ska-

Anna:
Sluta gråta, inget gråt!

Chris:
Ja, borra sergeant, eller hur.

Anna:
Inga fler tårar! Inget för dig!

Chris:
Ja.

Anna:
Nej, jag är precis som, det är okej om du vill gråta.

Chris:
Ja. Med denna tonhöjd ur vägen, tack för att du lyssnade på allt detta, och vi kommer tillbaka nästa vecka. Har vi en uppfattning om vad vi pratar om nästa vecka eller kommer vi bara att flyga det igen?

Anna:
Nej. Jag menar, du vet hur jag inte gillar att flyga på den. Jag måste tänka på det. Vad vill du prata om?

Chris:
Tja, du vet, jag har skrivit den här artikeln om bryr ditt ex fortfarande dig? Men det är så allmänt och det är så ... Men mitt sinne är så inriktat på det. Så, något på det området, skulle jag nog ha lite förberedelser med.

Anna:
Jag får en fråga så mycket. Liksom, hur vet jag att han fortfarande bryr sig om mig?

Chris:
Ja.

Anna:
Tecken och signaler på det. Jag lyssnar och-

Chris:
Ja, jag har varit-

Anna:
Ja.

Chris:
Jag har försökt relatera det till Carl Jung, psykoanalytiker.

Anna:
[Uni 00:53:10] och så, ja.

Chris:
Ja. Kanske något relaterat till det, som jag kan ... Jag tänker bara okej, vad ger mig en YouTube-video som jag kan hålla i artikeln så att den ser riktigt bra ut? Det är nog inte grunden för ett framgångsrikt ämne.

Anna:
Jag menar, du vill att allt ditt innehåll ska vara konsekvent på alla plattformar. Så jag förstår det.

Chris:
Jag vill att det ska se bra ut och jag vill att det ska vara så kvalitet som möjligt. Och jag vet att kvaliteten kommer med dig.

Anna:
Och du. Vi skapar kvalitet tillsammans.

Chris:
Jaja.

Anna:
Ja.

Chris:
I grund och botten, dyker upp nästa vecka så får vi reda på vad som händer.

Anna:
Vi har något att prata om, det blir bra.

Chris:
Vi tar reda på det, killar.

Anna:
Ja.

Chris:
Okej.

Anna:
Okej. Tack hörni.